Har kommit tillbaka till Jamboreen med Uffe fran The queen Sirikit Navy Hospital, infektionen har dampat sig och alla ar vad jag nu vet nagot sa nar friska nu. Igar kvall var vi pa lagerbal med Kungen han gjorde sin raket som han alltid gor. Det ar svart att forklara for vara Thailandare att Kungen bor i talt pa en subcamp med scouter istallet for ett kyligt hotellrum. Nar han besoker oss sa ar han en scout bland oss ovriga det ar faktiskt riktigt kul.
Ho Chi Minh City Starten på J&N Tour
- Uppgifter
- Sydostasien 2002-03
- 2003-01-11
Da har vi landat i Vietnam. Flygresan fran Bangkok tog 1 timme sedan tog det drygt 1 timme att ta sig igenom passkontrollen, val igenom den sa vantade sokandet efter vara packningar bland alla andras packningar som lag utspridda pa golven runt 6 bagageband. Efter ytterligare en sakerhetskontroll av bagaget kom vi ut fran flygplatsen dar mottes vi av 100 tals maniskor som ville hjalpa oss med taxi och hotell. Vi ignonerade denna patrangade hjalpsamhet och gick fram till en taxi och tog den till ett hotell vi hade utsett i forvag. Nar vi var dar sa hjalpte en aldre dam in oss pa ett annat hotell eftersom det forsta inte hade ett rum med 2 baddar ledigt. Det hotellet var nyrenoverat och valdigt rent sa vi slog till och tog det rummet som de visade oss med en dubbelsang och en enkelsang. Priset for dett var 15 US$/natt vi lyxade till det med att valja till AC for 1US$/natt. Hotellet hjalpte oss med diverse sevardheter som fanns i narheten....